Novim izzivom naproti

Na dogodku »Novim izzivom naproti«, ki je potekal ob zaključku razpisa Po kreativni poti do znanja 2016/2017, je izmed 20 predstavljenih projektov slavila ekipa, ki je predstavila Mobilno in interaktivno učenje Solfeggia s pomočjo nadgradnje resničnosti. Za nagrado je prejela štirimesečno Ustvarjalnikovo individualno mentorstvo za projektno ekipo.

V uvodnem nagovoru je direktorica sklada Irena Kuntarič Hribar izpostavila odlične rezultate, ki jih je prinesel prvi razpis Po kreativni poti do znanja. V 212 projektih, ki odgovarjajo na izzive sodobnega časa, prinašajo rešitve za gospodarstvo, nosijo tržni potencial in družbeno koristnost, je sodelovalo več kot 1600 študentov, preko 220 pedagoških mentorjev in preko 330 mentorjev iz gospodarstva, podeljenih pa je bilo skoraj 3,8 milijona evrov.

Dr. Tomaž Boh, državni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, je potrdil pomembnost dobre komunikacije med institucijama. Poudaril je, da so znanje, izobraževanje, ustrezne splošne in poklicne kompetence, povezovanje z gospodarstvom in čim hitrejši prehod mladih iz sistema izobraževanja na trg dela tisto, za kar si prizadeva MIZŠ, pri tem pa kot odličen primer izvajanja tega navedel program Po kreativni poti do znanja. Dejal je, da so na rezultate tega programa, ki se po njegovem mnenju počasi razvija v iniciativo, ponosni tudi na ministrstvu, zato bodo poskrbeli, da bo program tudi v bodoče finančno podprt.

Dopoldanski del je zapolnilo predavanje  Matije Goljarja, voditelj oddaje Štartaj Slovenija, z naslovom »Od inovacije do podjetja«. Zbrane je seznanil s kruto realnostjo vstopa na trg. Po njegovem mnenju lahko prav vsak pride do ideje, da pa ta zaživi v praksi, jo je potrebno znati tudi prodati. Postregel je s tremi koraki, ki vodijo do uspešnega podjetništva ter jih ponazoril z zanimivimi in slikovitimi primeri, ki so se udeležencem zagotovo vtisnili v spomin. Prvi korak je ugotovitev, kaj trg potrebuje ter kaj boš prodajal, kar je najenostavneje ugotoviti s testiranjem na trgu. V naslednjem koraku je potrebno ugotoviti, kako priti na trg, pri čemer ni pomembna velikost trga, pač pa potencialni kupec. V zadnji fazi je potrebno narediti prototip in izdelek nujno testirati. Izpostavil je vztrajnost, ki je pri uspešnosti posla ključnega pomena in prilagajanje izdelka trgu. Zaključil je z spodbudnim stavkom: "Dajte si upati poskusiti in vztrajajte, le tako boste lahko uspeli." 

V popoldanskem delu se je predstavilo 20 najboljših projektov iz različnih visokošolskih zavodov, ki so nastali tekom izvajanja razpisa. Mladi so iskali rešitve na izzive gospodarstva tako na področju tehnike, gradbeništva, družbenih in upravnih ved, naravoslovja, matematike, računalništva, kot tudi na področju zdravstva in sociale, izobraževalnih ved, umetnosti in humanistike ter kmetijstva in ribištva.  

Razvijali so partnersko in trajnostno kmetijstvo, proučevali literarno dediščino in slovensko tradicijo, načrtovali module montažne hiše, oblikovali orodje za računovodske izkaze, različne platforme in spletna orodja za pomoč pri delu medicinskih sester in pri interaktivnem učenju glasbe ter poskrbeli za informiranje z virusom hepatitis, odstirali  so demenco pri starejših, ozelenjevali strehe, razvili polnilnico za električna letala, preverjali prehransko varnost ribiških proizvodov, izumili tehnologijo trirazsežnega tiskanja magnetov, pripravljali zaposlitvene intervjuje, se ukvarjali z zmanjševanjem emisij z uporabo bioetanola ter spoznavali temne plati hitre mode.

Petčlanska komisija se je soočila z izredno težko nalogo, saj so bili vsi projekti odlični. Pri predstavitvah se je osredotočila na 4 glavne  kriterije, in sicer jasnost in razumljivost predstavitve; interdisciplinarnost pri sestavi ekipe in njihove pridobljene kompetence; družbeno koristnost ter tržni potencial. Pomemben vtis na komisijo so naredile vse ekipe, ki so suvereno in konkretno odgovarjale na njihova zastavljena vprašanja.

Poleg zmagovalnega projekta je komisija izpostavila še 4 projekte, in sicer dva, kjer je bil prepoznan poslovni potencial (Oblikovanje orodja za sestavo konsolidiranih računovodskih izkazov po Mednarodnih standardih računovodskega – izvajalec Visoka šola za računovodstvo Ljubljana in Razvoj tehnologije trirazsežnega tiskanja magnetov -  izvajalec Fakulteta za tehnologijo polimerov) ter dva, kjer je bila posebej prepoznana družbena koristnost (Odstiranje demence z uporabo umetniških izraznih sredstev – inzavajalec Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani ter Temne skrivnosti hitre mode – izvajalec Zdravstvena fakulteta Univerze v Ljubljani).  

Zmagovalni projekt Mobilno in interaktivno učenje Solfeggia s pomočjo nadgradnje resničnosti je svetovna inovacija na področju solfeggia in je kot pripomoček za učenje doma ali v šoli primeren za vse nivoje glasbenega šolstva in že v zasnovi ponuja možnost, da se nadgradi s številnimi primeri, v končni fazi pa lahko pripelje do tega da tiskanih učbenikov solfeggia sploh ne bomo več potrebovali. Aplikacijo se lahko uporablja na pametnih telefonih oziroma tablicah, razvila pa jo je ekipa študentov smeri glasbene pedagogike iz Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru in računalništva in medijskih komunikacij iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru, in to pod mentorstvom pedagoških mentorjev in delovnega mentorja iz Šole petja STUDIO BEL CANTO. 

Program sofinancirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.  


Kontakti

Dunajska 20, 1000 Ljubljana gp@sklad-kadri.si

Vsi kontakti
Na vrh strani