Zaposleni / Delodajalci / Novice / 24 Aug 2022

Če vemo, kam gremo, potem tja tudi pridemo

Za konec počitniških dni vam v branje ponujamo kratek razmislek o tem, kaj je najbolj pomembno pri načrtovanju razvoja kadrov in kako v podjetjih in organizacijah merijo učinke pridobljenega znanja. Svoj pogled na razvoj kadrov razkriva kadrovska strokovnjakinja Alenka Planinc Rozman.

Alenka Planinc Rozman iz podjetja Planinca, d. o. o., je na skladovi konferenci »Znanje. Priložnosti. Razvoj. Z vseživljenjskim učenjem spreminjamo prihodnost, ki je maja potekala v Laškem, udeležence spodbudila k razmisleku o tem, kaj je najbolj pomembno pri načrtovanju razvoja kadrov.

Po njenem mnenju je najpomembneje, da vemo, kam gremo: »Če vemo, kam gremo, potem tja tudi pridemo.« Na vprašanje, na kakšen način bomo do cilja prišli, odgovarja, da je v središču razvoj kadrov. »Ko vemo, kaj so naši strateški cilji in kam gremo, delamo na treh nivojih: na nivoju podjetja (dodana vrednost), na nivoju procesov (izboljšava procesov) ter na nivoju posameznika (ciljno usmerjena izobraževanja),« pojasnjuje Planinc Rozmanova in dodaja: »PwC raziskava med direktorji za leto 2020 je pokazala, da imajo podjetja probleme, ker delajo parcialno«. Ob tem poudarja, da je pomembna vloga in zaveza vodstva ter zavedanje, da so v podjetju vsi ključni. Za primerjavo je vzela čebele, saj so znane po tem, da so zelo sistematično organizirane: »Kaj se zgodi v čebelnjaku, če ni čebel? Kaj se zgodi, če v podjetju ni ljudi?« S tem vprašanjem vas Alenka Planinc Rozman nagovarja k razmisleku o tem, kje so priložnosti in s kakšnim navdušenjem boste jutro začeli v vašem podjetju.

Pasivnost pa je tretji problem: »Vsi moramo biti aktivni. Sistem se ne bo spremenil, če ne bom jaz kaj spremenil, če ne bom aktiven. Ali mislite, da smo svoje znanje dovolj aktivirali? Veliko vedeti, pa ničesar ne uporabljati je tako, kot če nič ne vemo.« Pomembni so zaveza vodstva za usmerjenost v razvoj kadrov in načrtovanje ter izvajanje procesa, pa tudi merjenje končnih učinkov.

Uresničevanje ciljev je strnila v prispodobo štafetnega teka: »Pri štafetnem teku vsi tečemo, vsak svoj del poti, pri čemer sodelujemo različni deležniki, se spodbujamo, da smo vsi ambiciozni in vizionarski in da vsi zasledujemo isti končni rezultat – priti na cilj.« Da pa bi lahko bili vsi odlični, je potrebno vseživljenjsko učenje.

Konferenco sta sofinancirala Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

Kontakti

Dunajska 20, 1000 Ljubljana info@sklad-kadri.si

Vsi kontakti
Na vrh strani