Zaposleni / Delodajalci / Novice / 25 Aug 2022

Dobra praksa programa KCDM: design ni več samo estetika

V okviru programa Kompetenčni centri za design management (KCDM) so bili vzpostavljeni trije kompetenčni centri. Poleg usposabljanja s področij oblikovalskega upravljanja (menedžmenta), znamčenja, vodenja in uvajanja poslovnih izboljšav so osredotočeni tudi na področje storitvenega ter trajnostnega oblikovanja.

Dizajn ni več primerjalna prednost zgolj vrhunskih podjetij, ampak je pogoj za vstop ali obstanek v posamezni branži. Slovenska podjetja tekmujejo na nasičenih mednarodnih trgih, kjer ne morejo zmagati s ceno ali cenenim produktom. Zahteva se večja diferenciacija izdelkov in storitev ter hkrati večja prepoznavnost podjetij, njihovih blagovnih znamk in produktov. Kako se tega lotevajo v praksi, je predstavilo podjetje Gigodesign.

Miha Klinar iz podjetja Gigodesign in vodja kompetenčnih centrov za Design management (KCDM) je predstavil delovanje KCDM. »Design ni več samo estetika, saj smo iz vizualnega kriterija prešli na uporabniško izkušnjo, zato imajo najbolj ambiciozna podjetja uporabniške izkušnje zelo dobro naučene,« je povedal Klinar. KCDM je nastal ravno zato, ker so pogrešali tovrstne podporne projekte države. »Razlika med vodilnimi v panogi in sledilci je desetkrat višja dodana vrednost na zaposlenega, to pa je tudi naš cilj. Kaj pa to pomeni s stališča designa? To pomeni, da podjetja začnejo svoje oblikovalce bolj aktivno vključevati, jih povezovati z inženirji in prodajniki,« je pojasnil.

Izkušnje KCDM so pokazale, da podjetja z vključevanjem oblikovalcev v razvojni cikel uvidijo, da imajo oblikovalci potencial, ki ga do sedaj niso izkoristili. »Najprej pogledamo kakšna je povratna zanka, ko kupec izkaže neko potrebo, kako inženirji in prodajniki sodelujejo z oblikovalci,« je dodal Klinar in se dotaknil glavne ovire, ki jo zaznava pri podjetjih: »To je, da design stane, in gre za relativno težko investicijo. Ampak bolj ambiciozna podjetja takoj razumejo, da se danes ne proizvajajo več samo preproste stvari, ampak lahko z designom rešujemo zelo kompleksne izzive.« Kot kažejo izkušnje iz tujine in tudi nekaj malega iz Slovenije, se s procesi design thinkinga določeni izzivi rešijo tako, da z rezultatom podjetja postanejo vodilni na tržišču. Ob tem je izpostavil, da gre za dolgotrajen proces transformacije.

Več informacij o projektu KCDM.

Projekt financira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo Republike Slovenije.

Kontakti

Dunajska 20, 1000 Ljubljana gp@sklad-kadri.si

Vsi kontakti
Na vrh strani