9. februarja 2022 je potekala delavnica Uporaba LinkedIna in LinkedIn oglaševanje s Tanjo Golčman iz podjetja Red Orbit d. o. o., ki je uvodoma razložila zakaj in kako najbolj učinkovito oglaševati na LinkedInu ter kakšne so prednosti oglaševanja na Linkedinu:
- LinkedIn podjetjem z več kot 610-milijonsko bazo uporabnikov nudi idealno okolje, ključne odločevalce ter kontakte.
- LinkedIn za generiranje novih kontaktov B2B marketingu uporablja več kot 89 % marketingašev in 62 % prodajnih ekip trdi, da jim uspešno prinaša nove kontakte.
- LinkedIn je edino socialno omrežje, ki oglaševalcem, podjetjem zagotavlja natančno in izjemno relevantno ciljanje pravih uporabnikov.
- Omogoča tudi izjemno merljivost rezultatov in presojo, ali je se je investicija v oglaševanje izplačala.
Kaj potrebujemo za sam začetek oglaševanja na LinkedInu (LinkedIn tag, LinkedIn Ads Manager)?
- LinkedIn profil,
- oglaševalski račun in
- Insight tag (priporočljivo, ni pa nujno).
Udeleženci so si v LinkedIn campaign managerju ogledali, kako pripravimo, kreiramo in urejamo kampanje ter kako se segmentira udeležence z različnimi možnostmi, ki jih ponuja LinkedIn. Načini ciljanj (segmentiranja), ki jih ponuja LinkedIn so retargeting, seznami uporabnikov, seznami podjetij ter lookalike audiences. Tudi sami udeleženci so v skupinah izbrali eno podjetje, določili cilj oglaševalske kampanje in iskali načine (različne kombinacije) segmentiranja naslovnikov.
V nadaljevanju so si udeleženci ogledati tudi tipe kampanj, strukturiranje kampanj ter različne oglasne formate. Na praktičnem prikazu so udeleženci v zadnjem delu pregledali, kako postaviti prvo kampanjo.
Ali se še zmeraj sprašujete, če je LinkedIn pravi kanal za vas? Kot svetujejo v podjetju Red Orbit je prisotnost v LinkedIn oglaševanju »organskem ali plačanem«, absolutna nujna. Plačano oglaševanje pa lahko generiranje novih kontaktov samo pospeši in razbremeni vašo interno prodajno ekipo.
10. februarja 2022 pa je bila izvedena spletna delavnica 360° fotografija kot način za oglaševanje in pozicioniranje z Jernejem Mirtom, ustanoviteljem podjetja Viar d. o. o., ki je bilo leta 2017 razglašeno za slovenski startup leta. Na samem začetku delavnice je Jernej Mirt pojasnil, kaj so to 360° mediji in kaj nam le-ti omogočajo. Gre za več kot le klasične panoramske posnetke, saj nam omogočajo, da se po virtualnem prostoru premikamo in si ga v celoti ogledamo. Na takšen načni dobimo boljšo predstavo o prostoru, ki ga želimo prikazati, zato so primerni za oglaševanje in pozicioniranje podjetij. Takšne 360-stopinjske posnetke omogočajo tudi platforme kot so Facebook, Google Street View (pri čemer se osebe ne sprehajajo le po ulicah, ampak tudi vstopajo v objekte) ter YouTube 360, slednji ima tudi največji promocijskih doseg.
Udeleženci so si skupaj s predavateljem ogledali katere so posebnosti 360 medijev. Gre za sferično fotografijo ali video, kar pomeni, da posname celoten prostor okoli sebe, za kar je potrebna posebna kamera (Insta 360 ali Ricoh 360 Theta) z visoko resolucijo (npr. 6000 x 3000 px). Pred samim snemanjem Jernej Mirt svetuje dobro pripravo scenarija. 360° kamero se postavi v center, vsi subjekti in objekti pa se nahajajo okoli kamere. Zaželena je statičnost kamere, veliko premikanje privede do slabega posnetka, ravno tako ni možno zoomiranje in ustvarjanje pano posnetkov. Po opravljenem snemanju se video posnetek naloži v orodje, ki ga običajno dobimo ob nakupu kamere, in to orodje sešije različne poglede skupaj v 360° fotografijo, je Jernej Mirt udeležencem predstavil potek dela. Z drugim orodjem (katerim koli za obdelavo slik ali videov, npr. Photoshop, Premier, idr.) pa 360° medije še uredimo, jim po želji dodamo še napise, efekte ipd. Urejene 360° fotografije, video lahko distribuiramo preko različnih orodij. Najpopularnejša platforma za 360-stopinjske posnetke je Google Street View in pa tudi YouTube 360. Udeleženci pa so se v drugem delu delavnice preizkusili v uporabi orodja Viar360, s katerim so uredili hišo in prostore v njej.
Na slovenskih in tujih primerih so si udeleženci pogledali primere 360° predstavitev, ki se lahko uporabljajo bodisi kot predstavitev prostorov za potencialne stranke ali obiskovalce (npr. v turističnih nastanitvah, co-working prostorih, v nepremičninskih poslih, kongresnem turizmu, za področje igralništva in zabave, prostorov za rekreacijo, za industrijske in proizvodne obrate idr. ). Na primeru avtomobilske industrije smo si ogledali 2 primera: primer slovenske avto hiše Real ter primer predstavitve avtomobila znamke Mercedes-Benz model Maybach. Za primer turizma smo si ogledali interaktivne predstavitve na www.slovenia360.si ter primer iz Tajske, ki je dosegljiv na tej spletni strani https://360stories.com/thailand/place/grand-palace.
V zadnjem delu delavnice so udeleženci s pomočjo orodja Viar360 samostojno izdelali 360-stopinjski ogled stanovanjske hiše, kot podporni material za trženje. Vsi so se vpisali v svoj Viar360 uporabniški račun, ustvarili svojo zgodbo ter povezali pred pripravljene fotografije v virtualni ogled. Po želji so lahko dodali še svoje dodatke za boljše informiranje potencialnih kupcev (opise elementov, povezave do spletnih trgovin, fotografije in drugo).
Kaj so udeleženci po delavnici 360° fotografija zapisali, da bodo iz dogodka prenesli v svoje podjetje, organizacijo?
- »Predlagala bom, da na spletno stran vključimo virtualni sprehod.«
- »Kako zelo uporabno je orodje 360, ni potrebnih velikih investicij glede opreme. Izvedli bomo predstavitev prostorov, ker imamo zaradi covid-a omejene žive oglede naše organizacije.«
- »Znanje ustvarjanja 360° kreacij, oziroma vsaj začetno znanje in vzpodbudo predavatelja g. Jerneja. V podjetju bom lahko predstavil nov način, kako prikazati notranjost podjetja. Dopadel se mi je tudi primer s skladiščnico, ki bi eventualno tudi pri nas deloval.«
Delavnico sofinancirata Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.