Za nami je leto, ki je dodobra zamajalo ustaljene prakse dela, zato so se v ekipi KOC (Kompetentni centri za razvoj kadrov) odločili, da pripravijo srečanje za izmenjave mnenj in dobrih praks. Pripravili so prvo spletno srečanje - KompetentKAFE o izzivih in priložnostih vodenja v času dela od doma.
Srečanje, ki ga je moderirala Dragana Prijanovič, se je pričelo s predstavitvijo dobre prakse podjetja GENERALI zavarovalnica, d.d., ki ga je predstavila Vanja Hrovat, predsednica uprave podjetja. Vanja Hrovat je predstavila situacijo, v kateri so se znašli ob razglasitvi epidemije, ki je potekala ob hkratni reorganizaciji podjetja. Poleg tega, da so morali urediti zakonodajni del (prilagoditi pravilnike, urediti nove pogodbe o zaposlitvi, ki so vsebovale tudi dikcijo dela od doma, urediti nadomestilo za delo na domu …), so poskrbeli, da so bile domače pisarne v skladu s pogoji dela na domu. Zaposlenim, ki niso imeli možnosti, so uredili domačo pisarno (računalnik in udobni pisarniški stol, oz. kar so zaposleni potrebovali, da so lahko nemoteno opravljali svoje delo). Kot je še dodala Vanja Hrovat so najbolj ponosni na to, da so praktično čez noč uspeli vsem zaposlenim zagotoviti varno delo na domu, in sicer tako, da je delo nemoteno potekalo tako za zaposlene kot tudi za stranke. »To je izjemno velik uspeh za podjetje«, je zaključila ga. Hrovat.
V nadaljevanju je predstavila nekaj dobrih praks, za katere želi, da se tudi v prihodnje obdržijo. V tem času so razvili t.i. smart working, delo na daljavo prepleteno z digitalizacijo, fizičnimi storitvami in novimi produkti. Za psihično in fizično podporo zaposlenim so organizirali webinarje oz. čas za kavo, kamor so vabili različne goste na različne teme od sobivanja z družinskimi člani do varstva otrok, psihološke teme. Čas so posvetili tudi zdravju zaposlenih in organizirali jutranjo telovadbo, za katero so prejeli tudi evropsko nagrado. Za v prihodnje si želi, da bi s postavljenim nadaljevali. Izvedli so tudi anketo, ki je pokazala, da kar 85 % zaposlenih želi ohraniti delo na domu vsaj dva delovna dni na teden. Ker pa se nekaterih stvari ne da delati od doma, bodo v prihodnje kombinirali in spremljali želje zaposlenih. »Stvari, ki so dobre, bomo ohranili takšne kot so. Prihranili bomo čas in energijo na tistih stvareh, ki se to da (sl. poti, sestanki izven lokacije ipd.).« je še dodala Vanja Hrovat.
Ker pa je srečanje namenjeno predvsem izmenjavi mnenj in izkušenj, je sledilo delo po skupinah. Udeleženci so v treh skupinah delili dobre prakse vodenja sodelavcev, ki delajo od doma. Nastalo je lepo število primerov dobih praks, ki so predstavljene na spodnji sliki.
V drugem delu srečanja smo govorili o izzivih, s katerimi smo se soočali. Največ izzivov je bilo tehnične narave, usklajevanje službenega in zasebnega življenja (predvsem v času zaprtja šol in vrtcev). S stališča vodij je bila velika težava, kako meriti uspešnost, kako ovrednotiti količino opravljenega dela, kako povezati time, določiti dolžino delovnega časa in kako umestiti sestanke znotraj delovnega časa. Izziv za kadrovsko področje je bil on-line onboarding ter kako zadostiti vsem zakonskim zahtevam (npr. evidentiranje delovnega časa). Udeleženci so ponudili veliko rešitev, so pa enotni, da nas tudi v prihodnje čakajo predvsem naslednji izzivi:
- Kako meriti uspešnost in zavzetost intelektualnega dela?
- Kako predvideti kakšna situacija bo jeseni - težje planirati in organizirati delo?
- Kako ljudi motivirati, da se vračajo v pisarne?
- Kako opolnomočiti vodje za vodenje hibridnih timov
Prvo spletno srečanje, ki je bilo prvenstveno namenjeno HR strokovnjakom v podjetjih in organizacijah, je bilo odlično sprejeto. Kaj je tisto, kar bodo iskrice navdiha za njihovo nadaljnje delo, pa lahko vidimo v spodnji fotografiji.
Vir: Mentimeter (Inštitut Olos)
Vabljeni tudi na naslednja srečanja KompetentKAFE, kjer bomo debatirali o:
Dogodek sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.